sjuker! fortfarande...

japp sjuk fortfarande... Så ingen skola.

Kändes bättre igår, men då gick man i och för sig på ipreen, bisolvon, näsdroppar o alla andra diverse mediciner...


Red ju iaf och visste att det var dumt, men vad ska man göra? Vi har varit borta sen lördag, då har akeley alltså stått i 3 dar. + att de tas in kl 1-2 pga att hagarna blir söndertrampade, alltså har hon stått i den dumma boxen 18 h varje dag :O

Hennes ben såg inte så lovande ut... Det kanske ni inte vet förresten? men hon hade ju en skada, sparkad i hagen och griffelbenet på höger bakben gick av, nov 2008. Hon opererades o vi tog det väldigt lugnt med rehabiliteringen. Inte förrens maj 2009 var vi ute o hoppade igen, på en p & j. Hennes ben är nu helt bra, Men smörjer fortfarande in det i kyllera såfort jag ridit lite tuffare (annars smörjs alla ben i kyllera endast när jag hoppat) o så rider jag inte jättehårt flera dagar i rad... visst det är läkt, men "ränderna går aldrig ur" alltså jag vill fortfarande inte överanstränga benet.
   Med det inte sagt att hon ska vila eller stå för att benet ska vara tunnt o svalt, det optimala är om hon bara går lugnt. T.ex. i somras på sommarbetet dygnet runt så såg det toppen ut. Dessutom blir det alltid finare just efter att jag har ridit.

Nu när hon hade stått så mkt inne så var benet Tjockt! ...


Sen kan man ju bara tänka sig hur kul hon tycker det är att bara stå där?? :/

Så alltså jag var tvungen att dit o rida. "Varje dag/ 365 dagar om året" stämmer så bra när det gäller hästar. De ska tas om hand Varje dag NO MATTER WHAT. och det är MIN häst!


Dock får man ta smällen sen på natten när alla mediciner gått ur kroppen. Det är då man får ta konsekvenserna av att ha överskattade sin kropps förmåga...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0