friday! :D

Inte för att det är någon större skillnad på vardag och helg nu när man har lov, men ändå! :D


Solen skiner och idag ska den banne mig inte försvinna såfort jag lagt mig ute!
Ska bara ligga och slappa idag. Läsa, sola m.m.


Träningen igår gick väl sådär förresten, var ju GANSKA länge sen jag tränade sist så det blev mest att försöka lösgjöra och få henne att släppa i vänster sidan. Därför kunde vi inte göra så mycket övningar eller så, utan red mest på volt och fyrkant. Gjorde kvarts-framdelsvändningar i hörnen av fyrkanten i trav. Flyttade ut baken på volt, motställde, red slutor. Övade galoppfattningar m.m.
Såklart var mamma med och filmade just idag när det inte gick så bra, så filmerna vart rätt värdelösa.

En rolig sak på slutet var iaf att min ponny är Överambitiös! xD Eftersom jag tränat mkt galoppfattningar ur skritt så har hon börjat sätta sig så mycket i galoppfattningarna. Cicci ba: "Jag förstår att hon tycker galoppfattningar är jobbiga när hon ska ta i sådär och sätta sig in i dom! Jag har ALDRIGALDRIG förrut, någonsin, behövt säga till någon att: se till att hästen inte tar i så mycket, att den inte sätter under sig så mycket. Men du får tänka nedförsbacke i galoppfattningarna, att hon lite ramlar in i dom. För nu tar hon ju i för mycket!" xD

Enda filmen på galoppfattning, Tog dock ner henne till skritt direkt för hon spände sig och stäppade så när jag fattade, så det blev ingen galopp, men ni ser ungefär hur hon gör:
 




Haha! Cicci är så rolig. Det första hon säger när jag börjar trava är: "Man kan tro att man är på Solvalla idag, Hej vad det går!"

Sen när Akeley protesterar i galoppfattningen och får ett av sina små trotsutbrott skriker Cicci åt henne: "JAG HATAR GALOPPFATTNINGAAAAR!!!!" haha, precis vad akeley ville ha sagt just då x)

Kommentarer
Postat av: erika pettersson

Sv: nej, jag ska ju med väldigt stor säkerhet inte det x(

2010-08-06 @ 12:19:43
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/
Postat av: erika pettersson

Sv: hehe jo det kommer ju en ny dag hela tiden så x)

2010-08-06 @ 12:20:58
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/
Postat av: erika pettersson

Sv: hehe jag sa ju bara att örebro var "lite" större ;)

2010-08-06 @ 12:22:40
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/
Postat av: erika pettersson

Sv: haha japp, det blev ju så xD i år är jag ute i god tid!

2010-08-06 @ 12:23:31
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/
Postat av: erika pettersson

Sv: ja skitkonstigt..

du är finare<3<3

2010-08-06 @ 18:31:48
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0