HerreJössesVilkenKvällDetBlev xD

Var precis som om högre makter inte alls tkt att vi skulle åka och träna idag...

Började med att jag sånär missade bussen. Den går 14.25 från Hovsta. Och 14.30 sprang jag ut hemifrån. Så typiskt mig! Men hann med den iaf :) xD

Sen går jag runt och pysslar och fixar i stallet. För vi skulle åka från Vittvång 17.30.

Men 17.10 ringer mamma och säger helt förtvivlat att hon är en idiot som glömt påsen med mina saker hemma, och att hon snart är framme vid Vittvång. Konstigt nog drabbas jag inte alls av panik? Fast det tar 20 min mellan hemmet och stallet, och nu skulle hon alltså både vända hemåt, och sen åka till Vittvång igen.
Lagliga mamman lekte väl rally för 17.40 är hon i stallet igen.

Men så har pappa den id***en dragit åt handbromsen på hästtransporten och då kan däcken hänga sig, vilket ett däck har gjort :O det sitter alltså fast! Rullar inte!  


Men här kommer vi till den punkt där jag och min mamma skiljer oss åt:
I stressens stund slår hon ut med armarna och säger uppgivet "vi får väl ringa och säga att vi inte kan komma"

Medan jag biter ihop käkarna och morrar "Nej!" så rusar jag in i stallet med Akeley och allt och ropar åt Camilla om vi kan låna hennes kärra. Självklart står den hemma hos hennes föräldrar. Så jag krånglar mig ut med Akeley igen och skriker åt mamma "Ring Cattis! Fråga om vi kan låna hennes" Då är klockan 17.50! 20 min sena...


I sånna stunder blir det som jag vill. Så prick 18.00 (då vi skulle varit framme) åker vi från Vittvång med lånad kärra. Kommer fram 18.20 och då har de andra inte börjat rida, så- Vi hann alltså! :D



____________________________________________________________________________________________

Själva träningen gick väl helt okej :)

Han var väldigt sträng, men det visste jag redan innan. Man kan säga att man inte gjorde fel två gånger! xD
Men han var bra eftersom han var väldigt tydlig med vad han ville. Dock lite opedagogisk periodvis. Det är tex inte så smart att göra en liten vift med handen och säga "kom på den här" åt någon som rider 30 m bort xD Han var mycket noga med att man inte "red iväg hästen". Över bommar t.ex. skulle man sitta kvar i sadeln. Man fick absolut inte gå före i språnget, kändes skumt att nästan vara efter istället, eller alltså det var man ju inte, men känns ju så när man bara följer.

Men visst fick jag mig en utskällning x) Jag kom en gång och kände att vi låg stort. Jag visste ju att jag skulle sitta kvar med kontakt och skänklar om, men i iverns stund så vill man bara gå fram lite, lite med överlivet. Då tvekade såklart Akeley och tog ett halvt galoppsprång till. Och ja, då blev Anders rätt sur på mig kan man säga xD haha! Så länge sen jag red för någon som kan bli riktigt arg så jag var helt oförberedd. Men ja, sen skärpte jag mig ju och satt kvar och då var han nöjd :)

Några värdefulla Anders-begrepp:
"Du där uppe får inte göra ett enda fel!! medans hästen får göra hur många den vill!"
"Du ska aldrig rätta hästen! Du ska bara rida rätt så ska hästen rätta sig själv"
"Hästen ska göra jobbet åt dig, inte tvärtom! Du som ryttare tänker- hästen hoppar!"


Finaste Akelejjjan fick såklart fina beröm från alla håll efteråt :)<33



Kan förstå vrf Anders tränat/tränar många elitryttare, men även vrf inte så många känner till honom eller tränar för honom. Antingen köper du hans grej och rider rätt! Eller så fungerar det helt enkelt inte ...


Hans hemsida: http://www.allegarden.com/

Kommentarer
Postat av: erika pettersson

hehe snacka om otur och flyt på samma gång ;)

2010-08-03 @ 09:29:57
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/
Postat av: smyckestokig

Hejsan just nu kan du fynda jättefina namn/budskapsarmband för endast 50 kr. Dessa finns i många fina färger och med olika budskap. Kan även stansa valfri text då kostar de 79 kr. Har även vackra pärlhalsband/armband i fina pastellfärger till låga priser. Dessa är så snygga att bära nu i sommar när man fått lite färg. Välkommen att fynda hos mig. Har även jättefina vristlänkar mm

2010-08-03 @ 09:39:12
URL: http://smyckestokig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0