Hoppning

Hoppade med snuttan idag :)


Hon kändes ovanligt fin idag när jag lösgjorde henne :) Låg och fin i formen och inte lika stel som vanligt i vänstersidan :)

Började med att rida som en åtta och skuttade över cavalettibommarna i mitten :)



Sedan hoppade jag in över serien från båda hållen. Markbom, kryss, ett galoppsprång fram till oxer m. vattenmatta under, ett galoppsprång till kryss och sen markbom.

Hade avstånd 2.7 m, 6 m, 6 m och 2.7 m emellan med min c-ponny. 
Bara vänlig höjd på oxern, typ 0.9-1 m :)


Sedan la jag till räckena med hinderdukarna (som nästan höll på att äta upp akeley enligt henne >.<) i åttan med cavaletti. Hoppade linje cavaletti till räcke.

Vände även på åttan och hoppade linje räcke till cavaletti. Då dök de "läskiga" räckena alltså upp fortare.

Mamma byggde upp en kombination också oxer till oxer. Hade massa bommar i den eftersom akeley gärna stannar in i sånna på tävling där det är mycket bommar och annat.
Slutade med att lägga dem på 1.10 och GISSES vad hon hoppade! Hon trodde ju att det var jättehögt för att det var så mycket bommar, så hon bara sköt upp och jag höll på att flyga av XD


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0