Ridningen

Jobbat mycket på markarbetet nu när det är tävlingsuppehåll.

I fredags red jag över 6 st smala markbommar (höger om svarta strecket). De är ca 2 m långa så man övar att rida rakt.
Sedan skuttade jag ett sockerbits hinder med vattenmatta under.


På slutet (se vänster om svart streck) tränade jag för första gången Akeley på vatten. Man ställer sockerbitarna framför vattenmattan. Sen kan man länga "vattengraven" genom att dra mattan längre och längre ut efter hand. Riktigt roligt var det! :D






Igår när jag red ut, fick vi använda vår nya talang på riktigt, haha! Det kom en vattenpöl, ca 1 m bred kanske. Kommer i galopp och lägger bara om skänklarna- så akeley tar världens skutt både högt och långt över xD Kom en till vattenpöl, men då hoppade hon inte med samma marginal xD


Idag red jag markarbete igen, dock inte alls mycket. Kom över övningen ca 5 ggr, för ville att hon verkligen skulle lyssna på mig innan!
Var iaf 3 galoppbommar, ett galoppsprång fram till ett kryss, ett galoppsprång och så 3 galoppbommar:




Kommentarer
Postat av: erika pettersson

Sv: thx :)

2010-08-01 @ 18:44:50
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0