Chokladmousse

Melodifestival just nu . . . ni förstår hur ROAD jag är -.-

Iaf

Dagen till äre blev det efterrätt :D

Chokladmousse  
4 portioner

Ingredienser:
*200 g mörk choklad, ca 70 % (jag hade vanlig mörk block, smaka bra de med x))
*25 g smör
*4 ägg
*1/2 dl socker
*1/2 citron, det rivna skalet

Garnering:
*frukt, t.ex. hallon, granatäpple, kumquat, physalis, björnbär eller annat.

1)Bryt chokladen i bitar och lägg chokladen och smör i en skål. Låt smälta över vattenbad. Ta skålen från värmen.
2)Separera ägggulor och vitor i 2 olika skålar. Vispa ihop äggulor och socker och häll sedan blandningen i chokladen. Blanda ordentligt.
3)Vispa äggvitor till ett vitt skum med elvisp. Rör ner citronskalet med vitorna. Blanda försiktigt ner i chokladen.
4)Fördela moussen i portionsglas eller skålar. Låt stå i kyl minst 30 min, men gärna ett par timmar. Garnera med valfri frukt.



så blev mina :)

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Åhh va gott det ser ut :)

2010-02-20 @ 22:09:16
URL: http://erikapettersson.blogspot.com
Postat av: emma

ja jag vet! inte klokt :O

men man måste handla för 500 för att kunna handla över postorder :(

2010-02-22 @ 10:04:03
URL: http://qems.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0