Dressyyyr

Hjjehoppp! :)

Dressyr för cicci idag då och min ponny är helt otrolig

Såfort cicci kommer in och bara ställer sig i ridhuset så blir Akeley jättemjuk och börjar dansa fram med ett heelt annat steg -.-

Iaf så började vi med att bara lösgjöra i lättridning i trav lite :) Sen in på en volt och varvade att flytta för skänkelt, rund runt skänkeln och att flytta in baken :) Sen börja vi med galoppen.
    Ponny var superfin :) Släppte fram henne i formen halva volten och samlade halva. Sen samlade jag ordentligt en längre tid och sedan ökade längre tid. Så säger Cicci när jag ökar: vad fint hon lyssnar bakåt där (okej jag tjyvhöll nog lite :P) jag ba: ska jag samla? Cicci: nej, jag vet inte vad du menar att du har för fart just nu, men det är en rätt kort galopp xD Då tryckte jag lite surt skänklarna i akley o så ökade vi! sen säger cicci glatt efter en stund: o så ökar vi lite till ^^ :D. O då fick hon nog se på öka xD haha!
    Gjorde såklart samma sak i båda varven o sen övade vi skritt-galopp. Lite att jobba vidare på.

Sen kära ni som tittade och läser kan jag försäkra er om att våra dressyr lektioner brukar vara högst seriösa, men idag hade vi lite kul ^^ Det började med det där när vi ÖKADE i galoppen på volten xD Sen skulle jag rida ett varv runt hela ridhuset och öka. O då frågar jag såklart HUR FORT? Cicci ba: så fort du vill :D O jag är inte dum liksom. ÖÖÖÖKAAA! xD hahahah xD
Därefter skulle jag samla ordentligt genom SMÅ volter. Och då ville Cicci att jag ökade halva 20 m volten, fram till medellinjen, sen fick jag börja samla och vid kortsidan skulle jag lägga en så liten volt jag bara kunde xD O vi triggade verkligen upp varandra. Cicci ba: KOM IGEN DÅ!! SVÄNG! DET ÄR OMHOPPNING!! Jag svänger och lutar mig och vrider mig och SVÄNGER. O akley tkt det var AAAASKUUUL!! :D Gud vad vi skrattade både Cicci, jag o mamma när hon tillslut bara slår runt HELT i den lilla volten och sen Ger sig iväg! xD
Sen red jag i galopp, på diagonal från långsidan till kvartslinjen, vänder mot väggen och akley ska då göra ett byte, följer väggen ca 10 m, sen in på diagonal från långsidan till kvartslinjen och vänder mot väggen o akley ska göra byte. Sen rullar man runt så. 

Sen hade Cicci lite kul igen, för då skulle jag göra samma sak, men öka så mkt jag kunde på hela långsidan, samla ihop snabbt, in på kort diagonal, vända mot väggen, byte, och sen iväg i full galopp igen och samma sak xD

Grymt kul vare o jag skrattade enormt mkt :D haha!


Men även om vi lekte runt idag, så lovar jág att det var en riktigt lydig och genomriden häst bakom det. Det är mååååååååååååånga timmars träning som låg bakom, och som vi slitit. Sen ökade jag aldrig så mkt att det var någon fara och akley gick i form hela tiden. Men kul vare! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0