OS

Hej allesammans! :D

Hoppas ni har en lika bra lördags kväll som jag har! :)

Sitter just nu och kollar på OS! SÅKLART! jag menar är det OS så kollar man på det! PUNKT!

Sen är vi vääldigt idrottstokiga i min familj ^^ utövar massa sport, tävlar, frilufslivar, går på allt från fotboll till speedway, innebandy till ishockey, handboll till ridsport :) vi kollar på sporten kl 22-22:15 varje kväll, förutom sön för då är det 20:00-21:15 som gäller. O är det OS, SÅ KOLLAR VI PÅ OS! :D

Iaf, lite uppdatering för er som egentligen vill men som inte hängt mer:

Längd: *Charlotte Kalla tog guld i 10 km fristil.
           *Anna Haag tog silver i dubbeljakt (tror jag det heter) 
            Anna Olsson kom 4:a i sprinten... surt! o Emil Jönsson gick inte ens till final! :O

Skidskytte: *Björn Ferry tog guld i jaktstart (tror)
                  Damerna har än sålänge misslyckats rejält, och deras självförtroende är riktigt i botten, iaf Helenas :/
                  Hon var ju liksom vårt största medaljhopp innan... Stackare <3

Ishockey: Vet inte så mkt där... men de vann mot Vitryssland och ?.. eller??
 
Alpint: *Anja: brons i superkombin'. STARKT med tanke på att hon kraschade svårt i störtloppet dagen innan! 
            Sen orkar jag inte skriva mer, har inte gått någe bra mer iaf.

Curling: Inte mkt här heller. De vann mot Schweiz och Kina (tror jag ). Har iaf vunnit alla matcher än så länge.

Snowboard:  En man, (medaljhopp), kom 8:a va? Tjejer vet jag inte.


Känns som att jag inte vet så mkt efter det här xD men fyll gärna på i kommentarer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0