Istid`?

Fy fan!

Precis när man tror att kylan gett med sig, att det ska bli lite varmare och kanske vår snart? Då slår den nästan omkull en igen! :O

minus 24 och jag tror jag förfryser! ..

Mamma och jag åkte på stan idag. Tog bilen- som blir uppvärmd-, sen parkerar vi så nära affärerna som möjligt och stannar bara på samma plats så kort stund som möjligt ^^

Hittade iaf en del saker :)
...Present till pappa, present till Erika (nu när julafton är över och man tror att man är klar med alla paket äntligen, då ska folk ta och fylla år?? haha <3), lite smått från Ica Maxi, bl.a. filmen "Flickan som lekte med elden" :D Och så lite kaninmat, hästgodis och så från granngården :)

Sen åkte vi till stallet. Och man tror att det är världshistoriens kallaste dag?? Eftersom hästarna knappt fått varit ute?? Hallå! Det är hästar! De har päls och täcken, och de är absolut inte lika klena som vi människor även om många verkar tro det? Den enda anledningen jag kan acceptera är att de var inne mycket för att värma upp så att vattnet inte fryser. (Väldigt skönt i vårt stall förövrigt där vi aldrig haft kallare än noll gradigt :) )

Red iaf ut en kortare sväng, och det är alltid lika mysigt att galoppera i vinterlandskapet på en ullig, superglad ponny! :D



Lite vackert är det faktiskt, men just nu är det så kallt att man ger blanka fan i om det är fint eller ej!


Kommentarer
Postat av: Filippa

Haha, om är ju inne bara för att vattnet inte ska frysa:D

2010-01-09 @ 19:01:57
Postat av: Anonym

Du, jag kan faktiskt inte få för att jag fyller år en sån passande tid som jag nu gör ;) haha<3 (eller jo, kanske lite mitt fel..jag skulle egentligen ha fötts den 19:de.. men watta hell ;D)

2010-01-10 @ 00:49:58
Postat av: Erika Pettersson

oops^^ det var jag föresten ;)

2010-01-10 @ 00:51:12
URL: http://erikapettersson.blogspot.com
Postat av: sandra

svar filippa:



men de har varit ute mycket mer när det var ännu kallare och då frös inte vattnet? Plus att jag hörde någon säga "ja men då får h*n vara inne? :O Sen när de står inne så mycket och så rids de knappt, då blir de ju rastlösa!



svar Erika: <3 Precis, varför skulle du ut så tidigt för? xD haha

2010-01-10 @ 13:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0