Torsdag em

Sa att jag skulle skriva ett separat inlägg om torsdag em o här kommer det :)
Hände en del saker då som går att skriva lite mer om, så lite för långt att skriva in i förra inlägget x)

Varning! Allt handlar om hästar!!


Först det jag inte ville skriva om förrut ^^ Efter skolan följde jag med Anna-Klara till karlslund för att rida Amsterdam :)

Man kan väl säga att Amstro har krånglat lite... så jag erbjöd mig att hjälpa A-K att hoppa henne o så :) eftersom vi är kompisar :) Tror absolut inte att jag är något proffs som ska komma och rädda hela situationen, men man kan ju alltid hjälpa till och bidra med det bästa man kan? :) Anledningen till att jag inte ville säga det förrut, var att jag inte ville göra någon stor grej av det. Att många skulle börja undra o snacka o tro saker. Utan jag skulle bara dit och presentera mig för henne o se om Amstro tänkte acceptera mig som ryttare eller ej. 

  Btw, medans Amsterdam stog och åt gick A-K o jag "nostalgi-runda" runda i ridskolestallet :D:D:D Åhhhh, har sååå många härliga, mysiga, gulliga minnen från det stället! :D Ändå från det att jag red för Anna på Vento i b-ponny gruppen, tills det när vi stog o knoppade o putsade flera timmar på ponnysarna innan tävlingarna, lastade (vilket tog ca 1 timme), åkte iväg, hoppade (eller nej, ponnyerna vägrade, utan positiva avvikelser, att hoppa xD), vägrade ut oss, och åkte hem lika glada för det ;D

Så gick jag in till lilla Ponsse, och ja jag vet inte, men jag tror han har blivit värre? Alltså argare? Hans förra skylt  "Prata med personal om du vill ha hjälp att göra iordning mig" var numera utbytt till "Gå inte in till mig, be om hjälp när du ska göra iordning mig" Eller något liknande... Gör så ont att se... </3 :'( Han som Älskade tävlingar, att få komma iväg, var hur mysig som helst....
Gick iaf in till honom och stog o bara kliade, pussade, kramade, klappade honom..<3<3<3 O han var glad, han var mysig, med öronen framåt stog han där och mös med mig.. :') Saknar dig älskling <3 Måste besöka honom oftare...
...Mamma tror att han känner igen mig.. det tror inte jag. Jag tror bara att min lugna, positiva, bekymmerlösa energi passar honom och att han ville mysa med någon som verkligen ville det med honom.. <3333

Besökte självklart Sputnik o Siv o Ferrari o dem också!:D<3


Iaf, tillslut började jag rida Amstro :) Hon var väldigt spänd o så, men inte så konstigt när jag bara kommer där o ska sitta upp huxflux. Red verkligen bara lösgjörande i 1 timme. Åttvolter, volter, spåret. Provade alla gångarter, öka lite, minska lite, ställa, böja och så. Begärde inte mkt utan testade bara hur hon ville ha det och hur hon skulle förstå hur jag ville ha det. Vi gör verkligen det här på hennes villkor. Om hon inte tkt om mig hade jag inte ridit mer. Men A-K sa att hon såg nöjd ut så får väl lita på det :) En sak som är väldigt bra är att hon svarar mycket positivt på beröm :) Jobbar ännu hårdare då och verkligen försöker :) En viktig sak tycker jag, då jag tycker det är väldigt viktigt att inspirera hästar! Att verkligen Berömma dem när de gör rätt. Då gör de gärna samma sak igen, eller försöker göra något bra för att få känna sig duktig igen.
Och i slutet, när jag trava av, blev hon riktigt fin :) Äkta låg form, slappnade av och kunde ställas och böjas hur som helst :)

Filmade, men vill inte lägga upp film eftersom det inte är min häst.. Men kan lägga upp bilder tagna från filmen :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0