uppdatering

Dålig jag är på att skriva XD men har haft lite problem med internetanslutningen här :P

Iaf så struntade jag i det där med bilder på stugan, fast det tror jag att ni förstog iaf ^^

Igår åkte iaf ingen av oss slalom x) Det var tydligen för kallt för de där andra, med snö, blåst och -18 xD Vilka mesar! haha

Vi åkte istället ner till Lindvallen, där vi åt och sedan badade på "Experium". Nya badhuset där =) Det var brabra =) Massa rutschbanor, både med och utan ring. Lite att simma, strömmar, varmvatten utomhus, bastu m.m. :P Även om organiseringen av bahuset förvirrade många (även mig i början) Men om man ägnat en sommar åt att åka igenom hela norra Tyskland och besöka varenda badhus man passerar så förstår man ;) Tar inte lång stund innan man fattar att organiseringen är hämtad därifrån xD Tjuvar vi är små svenskar xD Aldrig kan vi komma på nåt själva -.- haha!

Sen hände nog inget mer den dan, utan det blev lite film och mys hemma :)


Idag var jag korkad nog att tvinga ut mig själv i kylan (-20) på med alla saker och upp i slalom backen -.- Tog ungefär 2 åk innan jag tröttnat och insett varför jag intalar mig själv gång på gång att jag inte längre tycker det här är kul -.- Så ägnade de kommande 2 timmarna åt att överleva xD haha.

Minns hur fri jag brukade känna mig när jag åkte som liten :) Bara jag, fjället, utsikten och soluppgången. Och framför mig låg helt orörda, nypistade, härliga backar som jag hungrade efter att kasta mig ut för. Och FORT gick det xD Störtlopp är inte överskattat om man frågar mig :P jag brukade sjunga på diverse ramsor jag kom på. men med tiden fick de såklart ha ett högre tempo då svängarna blev allt färre och kortare xD

Jag hade en teori för ett år sen att "Desto färre svängar desto mindre chans att ramla" (då man ofta ramlar i svängar) Problemet var det att det tillslut går JÄVLIGT fort när man inte svänger lika mycket, och när man väl svänger och ramlar så ja... då blir det lite värre xD hahahah!

Nu har jag utvecklat min teori till att man måste svänga på rätt sätt när det är is och så :) Man ska inte tvärställa skidorna utan typ ha de platta. ni förstår nog inte för jag kan inte förklara men iaf ^^

Nu måste jag skriva ett nytt inlägg för resten av dan för annars blir det här enormt långt xD

Puss<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0