Godis, byxtrubbel och accumulator

Hittade massor av godis i en av mina lådor nyss- Kan dagen bli bättre?? ;D

Dock har jag ett problem just nu... Jobb nu, direkt på måndag morgon alltså, och jag har inga svarta byxor att ta på mig! :O Men kanske hinner upp innan jobbet börjar och inhandla mig ett par, eller efter... så får jag slita med de gamla jag har en dag :)

Nej nu ska jag inte fastna här. Pappa är ute i trädgården och jobbar och ska jag slippa hjälpa till är det bäst att ägna mig åt det jag ska = Packa. Är ju EDSBRO hela helgen :D (Ligger bortanför KNUTBY :S)


LA, (accu) och MSVB på lördag
MSVB, Ridsport Ponny Cup, på söndag



Accumulator (accu) regler: (Taget från TR. Haha! Har märkt det på nationell nivå, TR=ryttarers/dommares/ medhjälpares/ hästskötares bibel. Alla har sån jävla koll på alla och händer/misstänker någon något så ringer man första bästa med TR tillhands ;))

Mom 394 Ackumulatorhoppning / Accumulator Competition

(FEI art. 269)

Denna hoppning sker över en bana bestående av 6 till 10 enkelhinder vars svårighetsgrad,

höjd och/eller längd tilltar successivt. För felfritt övervunna hinder får

ekipaget poäng motsvarande hindrets nummer. För nedslaget hinder erhålles inga

poäng. Övriga fel belastar ekipaget som i bedömning A (således avdrag med 4 poäng

vid första olydnad, 1 poäng för varje påbörjad 4-sekundersintervalls överskridande av

maximitiden). Maxhöjden för klassen får överstigas med högst 10 cm på sista hindret

och på de närmast föregående hindren med högst 5 cm.

Sista hindret i klassen får ha ett alternativt hinder kallat Joker. Jokerhindret ska

vara svårare än det ordinarie hindret och ger felfritt övervunnet dubbel poäng.

Om Jokerhindret rivs ska poängen dras från slutsumman. Efter en vägran på

Jokerhindret får normalhindret hoppas vid nästa försök.

Hoppningen bedöms antingen enligt metod A:1a med en omhoppning på tid över

förkortad bana vid lika högsta poängsumma i huvudhoppningen eller enligt metod

A:0 där tiden avgör direkt vid lika poängsumma. Vid omhoppning ska hindren hoppas

i samma ordning som i grundhoppningen och behålla sina respektive poäng.





Spännande :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0