Helgen...

Var mycket bra! :) Precis en sån helg man vill ha när man jobbar hela veckorna...

I fredags satt mamma och jag och kollade på sändningen från Falsterbo- Sverige VANN laghoppningen! :D


På lördagsmorgonen åkte vi till stallet tidigt så att jag hann rida innan det blev för hett. Red markarbete och min ponny var så jävla fin!! :') Mjukade upp henne i låg form i skritt o trav. Därefter red jag öppnor på långsidorna i galopp och 3 volter på varje kortsida, alltså en i varje hörn och en vid A och C :)
Sen red jag en bana med 7 galoppbommar på en långsida, därefter snett igenom över en stuts av sockerbitshinder, 6, 5 eller 4 galoppsprång (varierade) fram till ett annat sockerbitshinder. sen på nästa långsida la jag en volt-tillbaka över en bom och bytte galopp. Saktade av till skritt och sen börja om från början :)

Gjorde även en bra övning där man rider alla 7 galoppbommarna. Sen drar någon annan bort den första bommen. Efter andra gången drar personen bort den andra bommen, och sen fortsätter man att dra bort en bom i taget. Gör att man får takt och avståndskänsla, då kommer man lättare rätt på den sista bommen. Lär sig att känna hur långt det är kvar och hur lång galopp hästen har m.m. :)

Slutade med att hoppa snett över ett sockerbitshinder. Akeley tycker att hon är så bra på det ^^



Efter det åkte vi ut till stugan. Stannade där till efter söndag lunch. Låg bara och solade, slappade, la passianser, badade, löste korsord och sudoku, och läste ... 
Lördagskvällen ägnade vi med farmor, farbror och hans fru, och deras 2 vuxna barn (mina kusiner alltså) och kusins flickvän :) Haha, dom är så grymt roliga dedär! Eller retsamma...

*Spelade kubb hur länge som helst :) Haha, min "faster" till farbror: "Vad du än gör Tobbe!!, så håll på Bäcklund!" (fam Bäcklund mot fam Bäcklund spelar kubb)
Jag gjorde en riktig blunder också xD
*Jag skulle stå lite som linjedommare eftersom mina kusiner bara fuskar annars ^^ Och så säger Claes (ena kusin) helt seriöst "åh kolla nu är haren här igen" och pekar på buskaget bredvis stugan, det är ju sommarstuga lixom så när min andra kusin (som jag stenhårt tror på, som Aldrig driver) svarar "ja kolla" så kollar jag såklart. Inte omöjligt att en hare skulle kunna komma. Då tar de jävlarna 2 långa steg framåt och skjuter ner pinnarna -.- Kuuul...
*Min pappa fick också en omgång när han skaffat medlemskort på tennisbanan för att tjäna lite pengar så säger Claes (självklart helt seriöst) "men du vet att det är sån där gemensam städdag där en gång per år"
Pappa utbrister: "VAA?? Neeej??!"
Claes ba: "ja du vet, sopa banorna o så" ----- ------ -----"neej, jag bara skoja XD"
(Pappa blev livrädd xD)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0