Ananaspaj..

..Är så himla enkelt och gott! Så jag fick en somrig-inpuls att baka det nu :D

För vad är mer somrigt? Vi4 iaf minns skolavslutning -09, då aniee hade bakat den :)

Hoppas nu att det är okej att jag lägger ut receptet? <3

Ananaspaj:
ugn 200 grader 20-25 min

Deg:                         Fyllning:
4 dl vetemjöl           1 burk krossad ananas (välj burkstorl=mängd ananas själv)
1.5 dl socker           1 tsk vaniljsocker
1 tsk bakpulver       2 dl creme fraiche
200 g smör             1.5 dl socker
                               1 ägg


1. Sätt ugnen på 200 grader.
2..Sönderdela smöret och blanda ihop alla ingredienserna till degen. Smöra en form och tryck ut degen i bottnen.
3. Häll av ananasspadet.
4. Blanda ihop fyllningen och häll den över degen.
5. Ställ in pajen i mitten av ugnen 20-25 min.
6. Pajen är klar när man kan skaka formen och fyllningen är fast.
7. Pajen stelnar lite när den kommit ut.

God att äta varm som kall. Förvara i kylskåp och servera som den är eller med t.ex. vaniljglass.



Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

oh! det måste jag komma ihåg att skriva upp (igen) Så jäkla gott<3

2010-06-08 @ 11:43:50
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0