Tävling ÖFK

[BILDER UPPSKATTAS OM JAG FÅR :)]

Regional hoppning på ÖFKs stora gräsbana idag, och vad som borde blivit en toppen tävling, blev ett fiasko...


LA- hon var riktigt stel i vänstersidan (eller egentligen höger, men när man ställer till vänster), tittig på allt eftersom hon vilat och inte tävlat på´3 veckor -vilket inte borde va så länge eller störa henne, men hon hade många intryck att ta in...-, gick emot mot vissa hinder och mot saker runt omkring, vägrade svänga åt vänster :O -Big problem! Ja, kämpade oss runt men inte var det vackert! Såg säkert inte lika illa ut som det kändes, men det är alltid Känslan som är det viktiga!
Fick ett pet på näst sista... 4 fel är helt okej resultat, men rundan sög...

MSVB- Riktigt dum var hon och jag var arg efter! Första hindret stog så att hästarna bara såg staket efter hindret, hm snällt? Men gick fram och visade henne bakom innan och hade skänklar emot och ändå nitar hon! :O DÅ blev jag sur! Sen gick det hyffsat, men 3 kombinationen som stog i både nedåt- OCH vänsterlut vägrade hon hoppa -.- Suck.

LA-4 fel
MSVB- ute


Förstog mig inte på banbyggaren idag :O Och jag är verkligen inte den son brukar bry mig, men:
För det första: samma bana till både LB och MSVB- det ska vara teknik skillnad dem emellan!
För det andra: Det är en regionaltävling inte SM han byggde...
För det tredje: vem ställer en trekombination intill dammen i DET lutet!?
För det fjärde: Det är inte rakhoppning! Lite mer svängar och inte alla hinder på en o samma långsida?
För det femte: Elaka avstånd i regional??
För det sjette: Första hindret riktat MOT staketet!? och i regional LB dessutom?? Elakt och många stanna...
För det sjunde: Varför samma bana, en banbyggare har väl tusen banor i huvudet?
För det åttonde: varför hindren så otroligt tätt i regional?..
m.m.


Så himla segt när det går såhär dåligt... då undrar man varför man lägger ner alla dessa tusen timmar på träning och slit dag ut och dag in. Men vägen till toppen innehåller BLOD, SVETT OCH TÅRAR och det är verkliget inget någon hittat på. Det är slit, träning och flyt som gäller!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0