Träning

Rider såklart på min lilla Akelejja också :) Fast just nu går det åt helvete xD

Men det är så äckligt varmt i stallet nu. Stekande sol, ridbyxor, jodpush! Fy, man vill bara ligga i bikini vid havet såna dagar. Smutsigt, bromsar...
Igår hade varken jag eller min ponny lust med dressyr, men någon gång måste det göras. Red vid 7 och ändå var både hon och jag genomblöta efter -.-
Ridpasset igår liknade nog mest en fajt mellan två tonårstjejer, eller om ni vill-mellan två rödhåriga!

Gick till så att:
*Min ponny springer snabbt för att slippa jobba
*Jag stannar henne och därefter ber jag (ber, det var snällt sagt, Säger jag Till) min ponny att göra något.
* hon känner inte för det och börjar ensivt trampa Bakåt!
* jag använder den lilla pinne jag har i handen en gång
* Hon sparkar tjurigt bakut
* Jag använder mina ben för en magkick
* och därefter går hon (om än jävligt tjurigt) med på vad jag vill

SÅ är det att ha en envis ponny... -.-



But okey, I love her anyway


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0