Bommövning

Tänkte att ni kunde få ta del av en bra markarbetsövning ur "Jumpclub" boken som jag red igår :)

Innan det måste jag bara säga att min häst är SÖTAST I VÄRLDEN! ;D
   
Man tänker ju när man kommer hem från semestern, att åhh hon kanske kan bli lite glad att se oss?? men INTE! Akley är fly förbannad som vanligt! xD "Vart har ni varit??" "Ni lämnade mig!??" "Jag tänker INTE vara tacksam!"
    Tydligen hade hon varit jättesur när alla bara gick förbi henne UTAN ATT BRY SIG OM HENNE!??
Gud vilken primadonna vi lyckades skaffa oss xD -.- Behövs dussintals klappar och pussar och uppmärksamhet i massor innan hon tinar upp, och då ska hon bara busa och hitta på rackartyg -.-

T.ex. så tittar hon på mig i ögonvrån med ett flin medans hon LÅNGSAMT sträcker sig efter en träkant och sluter tänderna om den! :O Jag ba: Akley NEEJ! haha, hon ba: va? vad har jaaag gjort?? ^^ Tok!

Jaja, bommövningen då :)
Började med att lösgjöra henne i alla gångarter; tempoväxlingar, övergångar, flytta undan för skänkeln, flytta in/bak bakdelen, skänkelvikningar, serpentiner, volter i olika storlek m.m.
Sen red jag övningen i trav med volter, sen i trav utan volter, därefter i galopp med och därefter utan volter :)


Idag red jag ut och fick henne riktigt lösgjord då med till slut :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0