Dålig dag, Lagträning, idag

Gårdagen var VERKLIGEN INTE min dag!! -.-

Dålig dag:
Började med att jag i måndags råpluggade inför engelska nationella dagen efter, dessutom var inte mamma och jag bästa vänner direkt (AA)


Igår vaknade jag innan väckarklockan kl 6 och stänger av den. Sen somnar jag om och vaknar nästa gång kl 7. Bussen gick 10 över>!! :O Stöter på mamma utanför badrummet och hon går med på att skjutsa mig. Jag känner ångest eftersom vi bråkat kvällen innan och jag vet att hon måste jobba då hon ska åka ifrån jobbet och hämta mig efter skolan...

Kom iaf till skolan och hade Engelska nationella i 2.5 timmar -.- Som dessutom gick SÄMST. Hey Great! (Y) -.-

Sen fortsatte min tur med att vi hade läxförhör på spanskan jag och mina 4 kompisar inte hade en aning om :O  Diskuterade även lite betyg med läraren och det ÄR jobbigt :/

Sen var jag bara i botten och ville HEM!...

Hade naturkunskap och förberedelser inför provet dan efter, hipphurray -.- Får reda på att min vanliga tur med grupper håller i sig... Hur lyckas lärarna ALLTID sätta mig i den gruppen som är sämst enligt shcemat så att man får hål många timmar och måste tillbaka sen. Alltså t.ex. fick jag den öppet hus gruppen kl 20.00. Och redovisningsgrupper kl 15.00. då finns det ofta minst 3 andra grupptider man skulle kunna fått istället. Det betyder ofta att man t.ex. har matte till kl 10. sen hål till kl 1. Och på den tiden hinner man knappast hem och göra något när man bor så lång från skolan. Då skulle man alltså kunna haft turen att få gruppen kl 10 eller 11 ist -.-

Mentalträning sen och man ska skriva en uppsats om man liver det liv man vill!?


Vid halv 10 efter träningen började jag plugga till provet idag... halv 12 dåsade jag i säng med läxböckerna framför mig för då orkade jag bara inte mer...



Lagträning:
Blev iaf hämtad av mammie och for till stallet :) Fixa mat, mocka, bar hinder (grattis 4 andra som hjälpte till och bar till en början av typ 40 möjliga -.-)

Träningen gick väl helt okej :) Förutom att akley var het/slö/het/slö -.- och tittig. Inte lätt att rida. Dessutom var jag så sjukt nervös :S De skulle liksom ta ut lagen till helgen efter träningen, och liksom, vem vill inte hamna i det laget som leder?? Massa som stog och kollade och min vanliga PRESTATIONSÅNGEST kom :/ Hemskt.

Var som att vara inne på en tävlingsbana i 2 timmar .. 2 min som vanligt går bra. Då är man fokuserad hela tiden och glömmer dem brevid. Det var inte lika bra...

Men Åsa Hellström var helt okej :) Även om jag föredrar de lugna, mysiga träningarna med Anna i skråmsta :) DÄR kan jag erkänna att jag rider bra, inte alltid, men iaf sist :))





Dagen:
Idag var en betydligt bättre dag :)

Hade bara tema med föreläsning på förmiddag :) Mentorsamtal också, men ingen av mina päron kunde komma så tog bara 15 min ^^

Sen hade vi egentligen långt hål... Men fick skriva naturprovet då om vi ville, så jag stressåt & pluggade det sista så skrev jag och sen slutade jag 12.40 :)

Blev stan och köpte present till mamma som fyller 11 maj :) Blev en Lindh-chokladask och en hårfön :) Köpte även morsdag present (som är 30 maj för de som inte vet) så nu är det klart! :)


Ledig från stallet idag. Känns skumt... minns inte när jag sist var det...

Nu är det inte så att jag är hemma för att slappa och vila upp mig. Jag ska istället försöka hinna med alla de saker som jag skjutit så länge på... T.ex. datorn; blogga, bilder, filmer, bdb m.m. sy ihop en tröja+väska, handtvätta MASSOR, fixa till pärmar, läxor, hemjobb som tvätta, diskmaskin,städa rummet etc., men började med att baka SCONES :D

Kommentarer
Postat av: Erika Pettersson

Hat på sånnna dagar eller hur?!! Men det gick säkert braa på provet - Don't worry Siss :)<3

2010-05-05 @ 20:38:07
URL: http://erikapettersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0