Meeting i Skogslotten!

I helgen  var det Majpokalen då,  ett kombinerat ponny- och hästhopp meeting på Skogslottens  fina anläggning i Norrköping. Och då också mitt, mammas och Akeleys första meeting tillsammans.  Akeley hade dock varit där förrut ;) Upplägget var så att storhästarna hoppade först, därefter D-ponny och sedan gick de ner i kategorierna.  Samma bana gällde för alla, så de B-ponny ryttare som är lite yngre eller lätt glömmer banan hade chans att både se och gå den flera gånger. Skönt var det, för då fick storhästarna ta morgontimmarna och man själv kunde ta sovmorgon xD

Jag och mamma bodde i en av campingstugorna, som hette Putte då x),  på anläggningen tillsammans med familjen Bennis.  Akeley stog i stall 3 i boxen bredvid Psan och Stuffan i stall 2. Bakom stallen fanns det mysiga promenadslingor i skogen där vi var ute och gick några gånger varje dag.

Helgen började i  fredags då vi åkte ner. Men som ni vet tror jag öste regnet ner mellan torsdag och fredag och skogslotten hade precis bytt bort det gamla grusunderlaget till ett nytt sandliknande, samma som i Vittvångs ridhus. Detta innebar att på fredag morgon var banan lik en sjö. Sophia hade räknat till 50 funktionärer som halv 8 på morgonen hade stått och öst vatten av banan med hinkar och vattenpump, till och med överdomaren var med. Tävlingarna blev då lite försenade vilket inte gjorde ett dugg för oss då vi hann komma i ro och lasta ur allt ordentligt. Med hjälp av ideliget arbete med maskiner emellan kategorierna klarade sig banan ganska bra, även om den var lite tung. Regionala klasser var det på fredagen. Och jag red Lan som jag tidigare skrev, och efter att en bom legat och vägt på hållarna ett tag men sedan bestämt sig för att ramla ner, kom vi runt en helt okej runda med 4 fel. Jasse o Stuffi plac sig på 7e plats i MSVB!! :D Och eftersom en ryttare på slutet puttade ut henne, då bara 6 ryttare fick komma in på prisutdelning så ropade domaren in henne iaf när hon såg att hon stog där :’))

Fredagskvällen ägnades åt taco-kväll för vår del. Och alltså, jag som är van att duscha 2 ggr varje dag skulle försöka göra dagens enda dusch i iskallt vatten -.- Då stog man inte där länge xD På festen  framträdde tävlingsryttare och FAN VILKA RÖSTER DE HADE!! :O Vid 10 gick vi till stallen och Jasse o jag gick en promenad med ponnysarna i mörkret :) Sen fodrade, mockade vi och så. Sen blev det stugan direkt och släckte ganska tidigt.

Mamma duschade på lördags morgonen och då var vattnet såklart varmt -.- Haha! Sanna var så söt för när Sophia kom in som en muntergök och kvittrar ”god morgon flickor!” i stugan, hör man Sanna sen efter ett tag ”Mamma jag SOOOV!” Sen gick hon och härmade Sophia hela dagen ”godmörgon flickor…..” hahah!

Sen var det iaf dags för nationell debut för mig och Akeley. Dock var vi båda lite morgontrötta och fick inte igång någon galopp till första hindret,  så det blev ett stopp där, 4 fel.  Men sedan kom vi igång och allt flöt riktigt fint. Efter mycket peppning av Bennisarna och att jag och mamma överlagt så bestämde vi oss för att efteranmäla till MSVBn. Sophia och Jasse hjälpte oss på framhoppningen och peppade mig och då kom vi runt en kanonrunda med bara ett pet på B hindret i  kombinationen. Jag var påväg till 8an åt fel håll XD men kom på det och styrde in i kombinationen.

Jasse hoppade MSVA och det är duktigt :) Hindren ligger på 1.20 ju. Men snacka om att man blev döv för höjder under helgen XD Jag gick ju t.ex. banan när den var 1.30- =20 cm lägre än vad jag är xD, eftersom det var 1.30 storhäst samma klass som jag hoppade 1.10. Sen hoppades det ju massa msvb och msva :)

Efter tävlingarna skulle jag duscha igen för det var så HIMLA VARMT i lördags!! :D så jag avr assvettig och då är vattnet.. ja, kallt! -.- Sen var det galakväll och 10 års jubileum för Skogslotten :) De rullade ut ”röda” mattan (vilken var grön i detta fall!) och alla var uppklädda. Serverades fläskfilé och potatisgratäng, mums! Sen började de spela :) Spelade ”mrs Robinson” och den låten är så mysig! :)

Tog en vända till stallarna vid 10 igen, och sen gick vi tillbaka :) Men när det började regna helt plötsligt ute RUSADE sanna, mamma, jag, Sophia och Jasse till stugan eftersom vi hade handdukar och skor ute xD Satt sen i stugan och pratade massa skit och käkade chips och godis :) Hur mycigt som helst! Och jag trodde aldrig min mamma skulle kunna vara uppe till kl 2 :O

På söndagen bytte vi klass till MSVB där med eftersom msvbn dan innan gick så bra :) och tog lite sovmorgon ;). Akeley var lite trött sista dagen på meetinget och slarvade lite samtidigt som jag förvånadsvärt nog red lite för fort då istället xD ville ju komma runt och hon stannar när det går FÖR segt. Men nyttigt att veta, har aldrig ridit för fort förrut.  Fick med oss 3 bommar ner, men kom ju runt =)

Grattis till Bella som vann msvb :)

Helgen var jättelyckad med fina hinder, bra banor och väljobbat underlag,  kanon väder bitvis och fantastiskt trevliga och arbetsvilliga funktionärer!!! Helgens skönaste var Sanna!! :) Jag frågade vad som var bra med skogslotten mot andra meeting och hon svarar att det är bra för att det "inte är så mycket KRAAV. Inte dammsuga och städa så noga utan bara sopa lite" xD Hon och mamma gick som helan och halvan hela helgen xD Där Sanna var, var mamma och tvärtom xD

Och jag längtar efter nästa meeting!! :D Nyby-Torshälla om 2 veckor är nästan ett ;) Jag tävlar bara LA, MSVB nationellt söndag. Men åker ner och sover där på lördag :) Eller akeley står på anläggningen i box, men mamma och jag sover på hotell ;)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0