Tävling Wittvång

Tävlade själv idag då :)

Åkte dit tidigt idag med eftersom mamma har hand om priserna. Fördrev tiden med lite allt möjligt, men helt plötsligt blir det STRESS att hinna få akley veterinärbesiktad, putsad, knoppad och allt till första klassen :O

Hann iaf. Första klassen var en LA, finalen i div 1 :)
Gröna laget ledde ju ganska stort innan, men var ändå toppat (så mkt det går där 9 ryttare är så gott som jämna) Iaf slog såklart vita laget till och omhoppning.kom 2:a efter  Gröna (mitt lag) slutade 3:a och TOTALVANN ALLTSÅ DIV 1=ELIT NÄSTA ÅR!! :D

För min egen del red jag Piss! Var jättenervös och akley var duktig som gick fint fast jag red så... Men vi var ÖVER sista hindret felfria innan jag ser bommen falla i ögonvrån -.- Menmen min ponny måste faktiskt få riva ibland hon med ^^

Men vi fick rida asroligt ärevarv med HELA laget alltså 8 ryttare. +Christinehamns 4 xD = många hästar inne. Andra varvet drog vi iaf på Lisa, jag o resten :D O typ höjde blommorna. Hahah akley flög iväg xD Men vart så jäkla lyckat ärevarv till "The Best"- med Tina Turner och allt :D Lagfoto, och sen var det dags för msvb.


Som inte alls gick bra. Vi kom till 4:e hindret men akley hade ingen lust att hoppa. Men när man tänker på förutsättningarna såg de inte direkt lovande ut...
Jag var nervös när det var hemma, kände press på mig.
Vi fick JÄTTESTRESSIGT, jag hann gå klart banan NÄSTAN en gång sen rusade jag till akley och slängde mig upp, då ropade de in mig första gången :O:O:O:O:O:S Mamma sprang in på framhoppningen och medans hon TRYCKER ner räcker en bit flyger jag över det, vänder varv och ger mig på 1.10 oxern. De ropar ARGT på mig att jag ska in på banan, så jag travar dit. Memorerar banan på vägen det jag hann. Tittar på ett hinder och sen sätter fart mot 1:an. Akley stanna... Konstigt`? Nej..
Kom då till 4:an. Banan var TUNG OCH DJUP. Akley hade gått ärevarv. Både hon o jag hade firat. Skulle ladda om snabbt. Hade hoppat en hel del innan. Träningen för Åsa i tisdags var rätt tuff- alltså många språng. Det var hemma.

Ja... varken akley eller jag var på topp för en msv. Så hon är förlåten och vi laddar om inför skogslotten och hoppas det går bättre :)


LA- 4 fel
MSVB- ute



Priserna för 1:a div 1 :)



Alltså den var ju maxad och 1:an var mkt lägre o den stanna hon på -.- Men hon kan ju när hon vill ^^

Enda bilderna jag har från wittvång än så länge ;) Sista bilden är Emma fotograf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0