För att jag egentligen borde sova nu

Eftersom mina veckodagar är ganska innehållslösa, eller kanske snarare ointressanta, så tänkte jag att ni kunde få läsa om förra helgen den här veckan? :)


Efter utsläppet på lördagmorgonen, så tränade jag för Cicci :D

Var så himla länge sen vi sågs (augusti :O) Så vi pratade, pratade, pratade och pratade. Och så red jag lite också, ja ;) Nej, men var skönt att få dit henne igen äntligen. Hon har någon possitiv energi som smittar och som får mig att rida bra och akeley att gå bra- så enkelt är det!
Övade på att akeley skulle ta ett stöd för att inte få glappkontakt. Detta för att få igång hennes bakben :)

Akeley blev svettit även fast jag inte red särskillt länge. Men så blir det väl för en otränad ponny med vinterpäls på...


...Akley går inte att klippa. Vi försökte ALLT förra året. Men det är lika stor skaderisk för både henne och oss, så sålänge hon inte blir så dyngsur att hon blir slö, så får hon gå med pälsen på. Hon har mycket troligt varit med om någonting för henne hemskt i samband med maskinen. Så hon är livrädd snuttan... <3



Kommentarer
Postat av: Clara brusebäck

stackars Akeley :(!

2010-11-17 @ 13:43:03
URL: http://brusebackclara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0