Lejon

Glömde skriva att Lejon mår bra igen :) Han hade bara en hängig lördags kväll...

Man är ju så rädd att mista honom, kaniner blir ca 6-8 år och han fyller 9 i feb :)



Men i söndags började pappa och lillebror bygget på en ny kaninbur och i tisdags byggde jag och bror klart den :)


På sommaren har han boden+uteburarna. Dessa burar är STORA och beräknade till 4 kaniner (skulle lugnt räcka till 20 om man ville ;)) men Lejon har allt själv! :)
 




Men eftersom det blir så mycket snö där ute och kallt på vintern så får han så lite sällskap :( Så byggde en bur på altanen, ovanpå ett bord i höjd med fönstren. Och det ligger med ena väggen mot mitt rum och den andra mot vardagsrummet, så han ser oss hela tiden och får mer sällskap :)



mitt rum i bakgrunden



Här ser ni att han ser vardagsrummet :)




Så mysigt att vakna och dra upp persiennen och så sitter han där och kikar in :')


Och ja, staketet är lågt, men nej, eftersom han inte ens vågar hoppa ner från gräsklipparen (1 dm) så tror jag inte att han ens försöker hoppa ner ända till golvet ;) Han är en gammal gubbe ju :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0