Ännu mer sadeltrubbel

Precis vad vi så INTE behövde...


Förövrigt har dagen flutit på bra :)

Jag hatar spanska- men det är ingen nyhet. Skrev läxförhör/prov på profilen och gick faktiskt bättre än vad jag trodde :) Skrev liksom klart det kvart i 1 igår/idag natt och sen skulle det övas in också, opps!



Min ponny var galen i hagen igår. Hon har så grymt med överskottsenergi nu när vi inte har någon sadel och hon inte tränas ordentligt eller tävlas. Hon sprang runt, runt och galopperade/bockade/sparkade bakut. Blev ett riktigt dressyrpass senare (så gott det nu går barbacka) för att få ur henne lite energi!

Dessa övningar red jag:



i skritt red jag längst den inre fyrkanten. I varje hörn gjorde jag en kvarts framdelsvändning. Däremellan gjorde jag antingen en ryggning eller en halt.



I trav red la jag en volt vid mitten på kortsidan. Sen red jag skänkelvikning till väggen. När jag kom till väggen ökade jag traven. Sen vände jag in på kortsidan, la en volt och red skänkelvikning igen.





I galopp red jag en fyrkant innanför spåret. I varje hörn gör man en kvarts bakdelsvändning. Därefter rider man en liten fyrkant i fyrkanten, så blir det tätt mellan bakdelsvändningarna.


Efter ett ha gjort det i båda varven satte jag ihop det:



Börja t.ex i höger varv på den övre fyrkanten. Gör en kvarts bakdelsvändning i hörnen. Vänd in på medellinjen och när du är på mitten (svarta punkten) gör du ett byte. Sen rider du i vänster varv på den nedre fyrkanten och gör en kvarts bakdelsvändning i hörnen. På medellinjen vid svarta punkten byter du till högergalopp och rider på den övre fyrkanten igen.



Såklart gjorde jag alla övningarna i båda varven och hade mycket skrittpauser!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0