Hoppning

Tog och hoppade igår iaf! men ändrade en sak den här gången:
satte på henne en tyggjord och så fäste jag martingalen i den.


Med martingalen kunde jag få kontroll direkt efter hindret, även när hon hoppade av stort så då slapp jag skumpa :) Provade även med schabrak först men det gled bara på sidan.


Men hoppade iaf 2 räcken. Började väl på 50 cm :))) men akeley var så klumpig och var i hela tiden så höjde lite till 70 :) Och sen fick jag inte hoppa högre för mamma eftersom jag varken hade väst eller sadel x)


Men iaf var akeley gudafin igår! :D Hon var jättemjuk och fin direkt när jag tog tyglarna :) Men det tror jag kom efter igår. Hon är verkligen ingen ponny man sitter och rider runtruntrunt på. Desto mer nytänkande och utmanande desto roligare tycker hon att det är och då skärper hon sig :)




1. började med att hoppa på volt i båda varven.
2. Sen hoppade jag det ena räcket, la en 10 m volt runt räcket, sen hoppade jag nästa räcke, la en 10 m volt runt det.
3. sen hoppade jag på en 8-volt. och bytte galopp i mitten :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0