Inte alltid som man tror.. :)

Hann inte med något bloggande alls igår, var hemma vid 11 på kvällen. men det hände VÄLDIGT mycket igår :D



Igår skulle mamma klippa sig vid kvart i 6 och jag skulle på möte inför Hästkunskap cup finalen (som är på lördag!!! :D) Därför hade vi ordnat så att Jonna tog hand om Akeley :)


Vid lunch ringer dock Kristin (sadelutprovaren) och säger att hon kommer IKVÄLL! :O :D Så det blev att tänka om.. :) Jag åkte från mötet vid kvart över 7, och mamma hämtade mig direkt efter hennes frisörbesök. Dessimellan hade hon hunnit in för en snabbhandling så en macka jag tryckte i mig i bilden blev min kvällsmat :P


Kom ut till stallet vid halv 8 och då var Kristin (Krantz Pettersson) redan där :)
Hon hade med sig 2 Santa Cruz sadlar (Celine) en 16 1/2 tum, mörkbrun o en 17 tum svart. Sen en pessoa sadel också. Pessoan var lite för lång, men Santa Cruz-sadlarna provred jag i :)


Det är ett himla bökande, eftersom sadeln åker fram på Akeley. Men med gelépadd och Fransk gjord så ska den ligga rätt. Men får sitta av och dra bak den typ var 5e minut nu i början. Men gör vi det kommer den tillslut stanna där.

Mycket information blev det. Men det viktigaste var att den MÅSTE ligga rätt, vi kommer att få vara grymt envisa! Sen lite hur jag ska sitta i sadeln, hur jag ska rida akeley m.m. Kommer få rida in den i 3 v nu. v.1 skritt, v2. trav v3. galopp. Ska bara rida varannan dag också. Sadeln är ju helt ny, så det kommer ta ca 40 ridtimmar innan den satt sig. Men det kommer att vara värt det :)


Bestämde mig för den svarta 17 tum sadeln :) Har ingen bild på min, men här från google, mörkrun dock



Jag måste säga att jag rekomenderar Kristin! Hon är mycket noggrann och vill att man är engagerad hela tiden. Hon är pedagogisk och hon KAN verklige mycket! Hon lägger ner mycket tid och vill att allt ska vara perfekt! Hennes hemsida: här


Men tänk er själva hur stora och otympliga sadlar egentligen är, med alla bommar o läder o gud vet vad! Tänk om ni själva skulle arbeta med några bommar som tryckte in i ryggen på er! Tänk en gång till innan ni slänger på en sadel som inte är utprovad bara för att ni haft den på alla hästar ni haft i alla år- Är det värt en skadad häst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0