Prao hela dagen lång

Lite segare på kontoret idag... nu när man sett allt och så. Men tja, alla är ju glada och trevliga iaf :)



Efter jobbet drog mamsen o jag upp på stan och jag fick äntligen min trasiga skinnjacka och skorna inlämnade på lagning :) Skönt när man får saker överstökade. Och skomakaren är ju helt otrolig! Han säger att ojoj, det här kommer bli svårt och ta tid, men det kommer att bli BRA. Men han behöver 2 dagar på sig och det kostar 100 kr för nya sko-klackar och 200 kr för den sönderslitna jackan ;) Det är ju INGENTING!



I stallet red jag bommar. Akeley skötte sig kanoners. Mjuk och lätt att följa.
Hade fått tips på träning av Anna, att lägga ut 5 bommar på volt. Sen skulle akeley få det trångt så börjar med 2 m (c-ponny) mellan alla bommar (normalt 2.5 m) sen gör man det trängre o trängre. slutar på 1.5 m mellan bommarna. Akelejjan hade inga problem alls :D
Hon har slutat dra och spänna sig över bommar, utan galopperade lugnt på i samma tempo.


Det enda positiva med att rida barbacka 4 veckor är att man får bättre balans, tvingas rida i samlad galopp hela tiden för att inte skumpa vilket stärker hästen. Och så lär man känna hästens galopp ännu bättre. Kom inte fel in på bommarna en gång! :)


Midcut boot


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0