Slut på VM

VM klart och även om besvikelsen för att Roffe inte var med i finalen var STOR så måste jag säga att det slutade ganska bra ändå :)


Philippe Le Jeune från Belgien vann och som den mannen red!! :O SÅÅ MJUKT OCH FINT! Han var verkligen värd segern! Så roligt att se honom efteråt, han klappade om alla hästar jättemycket! Och sa att han håller på med ridsport just därför att han älskar hästar :)
Och som han red Hickstead, den hästen såg inte ens het ut med honom i sadeln! Och Abdullahs fina sto, vred sig inte på sidan med bakbenen en enda gång med Philippe, utan det såg så okomplicerat ut :) Kul för sporten också att man kan vara 50 år och vinna VM,  i många andra sporter får man sluta LÅNGT tidigare.


Men jag vart så grymt arg bara när Abdullah sattsade gärnet i mål på Hickstead!? :@ Hästen vart ju grymt upprörd och nästan skenade runt med honom. Och så fick han slita i den för att få stopp- så ska det inte gå till!  tål inte att se sånt! Han var dessutom i nästan varenda bom med den hästen. Han hade köpt hästar får 150 miljoner innan det här mästerskapet eller något- snacka om att få allt serverat!? Han var även den som hade svårast att förstå de andras hästar och så vann han silver- nej, där är jag dålig sportman, Pessoa skulle haft silvret!

Philippe Le Jeune

Kommentarer
Postat av: emelie

Håller helt klart med. gud jag höll på o bli tokig när han gasa i mål ;oo

2010-10-11 @ 22:44:23
URL: http://emeliiestenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0