Mulen dag...

Har varit så grymt trött hela dagen idag! Har nästan somnat på bussen och verkligen inte orkat någonting!


Fick ett nytt Tema idag :) Psykologi, och visst har man väntat! :) Jätteintressant att läsa om och se experiment om hur människor beter sig :P Väldigt, Väldigt många TROR att de skulle stå för sin åsikt och kunna stå emot en hel grupp- men det är bevisat att väldigt, väldigt många INTE gör det!


På mentala träningen hade vi experiment, som går ut på att styra ett gem med tanken, med andra ord Fokusera så mycket att hjärnan styr de små, små mucklerna i fingrarna och då rör sig gemet som man vill :) Man ska: 

*fästa en sytråd i ett gems topp, den spetsiga delen.
*Håll änden av sytråden mellan tumme och pekfingret ca 15 cm från gemet. Gemet ska hänga i luften.
*fokusera och få gemet att vara still.
*få gemet att gå från höger till vänter. Få det sedan att stanna.
*få gemet att gå emot och ifrån dig. Få det att stanna igen.
*Få gemet att röra sig i en cirkel. Få det att byta håll.


Fokusera mycket och ta tid på dig! Tro på att det funkar så gör det det! Du får INTE röra handen medvetet!
Mitt gem flög runt som bara den ibland! Därför vart jag utvald att ställa upp på ett experiment inför helklass- jippie -.- 



Kommentarer
Postat av: Bibson

Hehe ditt gem gjorde ju mig nästan lite ofokuserad när jag såg det i ögonvrån snurra runt runt runt överallt ;D

2010-09-21 @ 21:28:03
URL: http://eriiikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0